ПОВІДОМЛЕННЯ про плановану діяльність, яка підлягає оцінці впливу на довкілля

Дата: 12.08.2024 14:37
Кількість переглядів: 83

АКЦІОНЕРНЕ ТОВАРИСТВО "УКРГАЗВИДОБУВАННЯ" 30019775

(повне найменування юридичної особи, код згідно з ЄДРПОУ або прізвище, ім’я та по батькові фізичної особи - підприємця,
ідентифікаційний код або серія та номер паспорта (для фізичних осіб, які через свої релігійні переконання відмовляються від прийняття
реєстраційного номера облікової картки платника податків та офіційно повідомили про це відповідному контролюючому органу і мають
відмітку у паспорті)

інформує про намір провадити плановану діяльність та оцінку її впливу на довкілля.

  1. Інформація про суб’єкта господарювання.

Україна, 04053, місто Київ, ВУЛИЦЯ КУДРЯВСЬКА, будинок 26/28

(місцезнаходження юридичної особи або місце провадження діяльності фізичної особи - підприємця (поштовий індекс, адреса), контактний номер телефону)

  1. Планована діяльність, її характеристика, технічні альтернативи.

Планована діяльність, її характеристика.

Нове будівництво міжпромислового газопроводу УКПГ Опішня - ДКС Солоха (за межами населених пунктів на території адміністративного підпорядкування Опішнянської ОТГ Полтавського району, Полтавської області). Міжпромисловий газопровід дозволить подавати попередньо підготовлений газ Котелевського, Опішнянського та Березівського родовищ на ДКС (дотискна компресорна станція) Солоха або на Солохівське ВПГ. Передбачена можливість експлуатації газопроводу, що проектується, в реверсному режимі. Роботи по провадженню планованої діяльності буде здійснювати філія Газопромислове управління «Полтавагазвидобування» АТ «Укргазвидобування», що знаходиться за адресою: 36008, Полтавська обл., місто Полтава, вул. Європейська, буд. 173; тел. (0532) 515-482.

Технічна альтернатива 1.

Нове будівництво міжпромислового газопроводу УКПГ Опішня - ДКС Солоха передбачається методом зовнішньої екскавації ґрунту (траншейний спосіб), й частково (перетин річки Ворскла, річки Доброшин, правої притоки річки Ворскла та їх прибережних захисних смуг, а також автодоріг) із застосуванням технології та обладнання горизонтально спрямованого буріння (ГСБ) по методу безтраншейних технологій та використанням захисних фулярів.

Технічна альтернатива 2.

Планована діяльність передбачається методом зовнішньої екскавації ґрунту (траншейний спосіб), а також (перетин річки Ворскла, річки Доброшин, правої притоки річки Ворскла) буде здійснено підводним переходом із використанням привантаження обтяжуючими бетонними баластами. Перетин автодоріг аналогічно технічній альтернативі 1.

  1. Місце провадження планованої діяльності, територіальні альтернативи.

Полтавська обл. Полтавський р-н

    1. Територіальні громади, які можуть зазнати впливу планованої діяльності.

Опішнянська селищна територіальна громада

Місце провадження планованої діяльності: територіальна альтернатива 1.

Полтавська обл. Полтавський р-н .

Планована діяльність здійснюватиметься за межами населених пунктів на території адміністративного підпорядкування Опішнянської ТГ Полтавського району Полтавської області. Найближчі села вздовж траси міжпромислового газопроводу: Карабазівка, Лихачівка, Міські Млини. Траса міжпромислового газопроводу, що проєктується проходитиме по території зі спокійним рельєфом, перетинає лінійні мережі (нафтогазопроводи, газопроводи, конденсатопроводи, кабелі зв’язку та лінії електропередачі), автодорогу державного значення Н-12 Суми-Полтава й дві автодороги місцевого значення: С170628 Н-12 - с. Діброва та С170626 Опішня-Міські Млини-Карабазівка, русло річки Ворскла, дві стариці річки Ворскла, русло річки Доброшин (правої притоки річки Ворскла) та прилеглі землі водного фонду, а також землі лісового фонду Опішнянського лісництва філії «Полтавське лісове господарство» ДП «Ліси України» - переважно паралельно, із дотриманням нормативних відстаней, існуючим міжпромисловим лінійним мережам між УКПГ Опішня та ДКС Солоха. Поблизу проходить автодорога загального користування сполученням Полтава-Диканька-Котельва-Зіньків.

Місце провадження планованої діяльності: територіальна альтернатива 2.

Полтавська обл. Полтавський р-н .

Альтернативні варіанти планованої діяльності відсутні, оскільки існуюче розташування УКПГ Опішня та ДКС Солоха обумовлюється оптимальними геологічними умовами розкриття перспективних продуктивних горизонтів Котелевського, Опішнянського та Березівського родовищ і поверхневими умовами, а також наявністю існуючих лінійних комунікацій між УКПГ Опішня та ДКС Солоха.

  1. Соціально-економічний вплив планованої діяльності.

Успішна реалізація планованої діяльності сприятиме: забезпеченню енергоресурсами населення і промисловості, зарахуванню плати за користування надрами (видобуток природного газу). Місцеве населення зацікавлене у розвитку нафтогазовидобувної галузі оскільки розподіл коштів між бюджетами різних рівнів передбачає 3% рентної плати за користування надрами до бюджетів територіальних громад та 2% до обласних бюджетів за місцезнаходженням (місцем видобутку) відповідних природних ресурсів.

  1. Загальні технічні характеристики, у тому числі параметри планованої діяльності (потужність, довжина, площа, обсяг виробництва тощо).

Довжина лінійної частини (з врахуванням перемички від проєктного газопроводу до вхідного газопроводу ДКС Солоха) - 8100 м. Розрахунковий тиск - PN 5,5 МПа. Діаметр - DN 500 мм. Продуктивність розрахункова - 3 500 000 м3/добу. Продуктивність номінальна - 2 300 000 м3/ добу. Ширина смуги тимчасового відводу землі для спорудження міжпромислового газопроводу складає 28 м, згідно ВБН В.2.3-00013741-07:2007. Ширина смуги тимчасового відводу землі для прокладання кабелів складає 3 м згідно ДБН В.2.5-16-99. Потреба в довгостроковому користуванні земельних ресурсів: Кранові вузли - 0,026 га. КВП та інформаційно- попереджувальні знаки - 0,102 га. Глибинний анодний заземлювач - 0,0018 га. Всього потрібно відвести в довгострокове користування для спорудження об’єкту - 0,13 га. Потреба в короткостроковому користуванні: Міжпромисловий газопровід - 18,07 га. Кабель ЕЗК - 0,11 га. Всього - в короткострокове користування, для спорудження об’єкту - 18,18 га. Термін експлуатації - не менше 20 років. Роботи щодо нового будівництва міжпромислового газопроводу УКПГ Опішня - ДКС Солоха проводитимуться згідно затвердженого графіка й розраховані на термін орієнтовно 9 місяців.

  1. Екологічні та інші обмеження планованої діяльності за альтернативами:

щодо технічної альтернативи 1.

На стадії проєктування планованої діяльності враховані екологічні, санітарно-гігієнічні, протипожежні, містобудівні й територіальні обмеження згідно з вимогами чинних нормативних документів. Безпечна експлуатація здійснюватиметься відповідно до діючих в Україні нормативних документів, інструкцій з експлуатації, технологічних регламентів. Зокрема передбачається: - виконання вимог щодо раціонального використання природних ресурсів та охорони надр. - сортування відходів та передача їх спеціалізованим підприємствам у відповідності до встановлених санітарно-гігієнічних вимог і природоохоронного законодавства. - виконання правил протипожежної безпеки.

щодо технічної альтернативи 2.

Екологічні та інші обмеження планованої діяльності аналогічні технічній альтернативі 1.

щодо територіальної альтернативи 1.

Дотримання розмірів зони відводу земель; дотримання дозволених рівнів акустичного забруднення; дотримання значень гранично допустимих концентрацій (ГДК) забруднюючих речовин в атмосферному повітрі населених пунктів.

щодо територіальної альтернативи 2.

Не розглядається через відсутність територіальної альтернативи 2.

  1. Необхідна еколого-інженерна підготовка і захист території за альтернативами:

щодо технічної альтернативи 1.

Інженерно-геологічні, геодезичні та інші вишукування виконуватимуться у необхідному обсязі, згідно чинного законодавства України, з метою забезпечення раціонального використання природних ресурсів, а також забезпечення виконання охоронних, відновлювальних та компенсаційних заходів, також передбачається: - зняття та максимальне збереження родючого шару ґрунту (рекультивація); - укомплектування засобами нейтралізації та ліквідації забруднень на випадок розливів ПММ; - всі металеві комунікації підлягають антикорозійному захисту; - розробка та виконання комплексу технологічних, технічних, організаційних рішень для забезпечення надійної безаварійної роботи; - вздовж міжпромислового газопроводу встановлюється охоронна зона по 150 м в обидві сторони від осі труби. - облік відходів з передачею 'їх спеціалізованим підприємствам; - періодичне навчання та атестація персоналу з правил експлуатації обладнання, техніки безпеки та охорони навколишнього середовища; - та інші вимоги еколого-інженерної підготовки та захисту територій за необхідністю.

щодо технічної альтернативи 2.

Аналогічно технічній альтернативі 1 за виключенням застосуванням технології та обладнання ГСБ по методу безтраншейних технологій при перетині річок Ворскла та Доброшин.

щодо територіальної альтернативи 1.

Компонування комплексу технологічного обладнання з урахуванням вимог техніки безпеки і виробничої санітарії.

щодо територіальної альтернативи 2.

Не розглядається через відсутність територіальної альтернативи 2.

  1. Сфера, джерела та види можливого впливу на довкілля:

щодо технічної альтернативи 1.

Сфера, джерела та види можливого впливу планованої діяльності на довкілля розглядатимуться для наступних компонентів: - вплив на клімат та мікроклімат - у період будівництва та експлуатації викиди забруднюючих речовин в атмосферу будуть короткочасні та незначні; - вплив на повітряне середовище - під час будівництва викиди від земляних, різальних, зварювальних та фарбувальних робіт, від роботи будівельного автотранспорту, дизель- електростанції; під час експлуатації - періодичні залпові викиди від продувних свічок під час ремонтних робіт; на межі житлової забудови значення концентрацій по всіх забруднюючих речовинах, які будуть викидатися в атмосферне повітря, передбачаються нижче гранично­допустимих, отже вплив на повітряне середовище під час будівництва та експлуатації міжпромислового газопроводу - екологічно допустимий; - шумовий вплив - під час будівництва акустичне навантаження від роботи будівельного автотранспорту, роботи будівельних механізмів та техніки; під час експлуатації газопроводу - потенційно можливий шум від руху газових та рідинних потоків; шумове навантаження під час будівельних робіт та під час експлуатації буде в межах норми і не завдасть негативного впливу на оточуюче природне середовище та здоров’я людей; - вплив на водне середовище - під час будівництва: використання води на технологічні та господарсько-побутові потреби, який планується здійснювати в нормативних межах. Передбачається утворення: відпрацьованої води після гідровипробувань та господарсько- побутових стоків. Після проведення гідровипробувань використана технічна вода буде повернута, у повному обсязі, на Опішнянську УКПГ в ємності для зберігання. Збір господарсько-побутових стоків - у герметичну ємність з подальшим вивезенням спеціалізованою організацією. Перетин проєктним газопроводом річки Ворскла, річки Доброшин та староріччя р. Ворскли буде виконано згідно вимог діючих нормативних документів та технічних умов №443/01-05 від 10.04.2023 р. наданих Регіональним офісом водних ресурсів у Полтавській області. Прокладання газопроводу через річки Ворскла та Доброшин передбачено з використанням горизонтально спрямованого буріння (ГСБ), із заглибленням в дно річок, враховуючи можливі деформації русла і берегів річок та можливі проведення перспективних днопоглиблювальних робіт. З урахуванням впровадження організаційно-технічних та природоохоронних заходів - вплив під час будівництва характеризується як екологічно допустимий. Під час експлуатації міжпромислового газопроводу - вплив на водне середовище відсутній, оскільки відсутні джерела, які впливатимуть на стан водного середовища; - вплив на гідрогеологічне середовище - під час будівництва вплив екологічно допустимий; під час експлуатації міжпромислового газопроводу - вплив на гідрогеологічне середовище відсутній, оскільки відсутні джерела його виникнення; - вплив на ґрунти - під час будівництва - механічні порушення поверхневого шару ґрунту при проведенні земляних робіт; для мінімізації впливу на ґрунти передбачається зняття та зберігання родючого шару ґрунту, а по закінченню будівництва планується відновлення родючості порушених земельних ділянок шляхом проведення рекультивації; під час експлуатації вплив на ґрунти відсутній, оскільки відсутні джерела його виникнення; - вплив від утворення та поводження з відходами - під час будівництва передбачається незначна кількість утворення відходів, які до закінчення будівництва будуть зберігатися у спеціально відведених місцях в герметичних контейнерах відповідно до класифікації відходів з подальшою передачею згідно укладених договорів з спеціалізованими підприємствами - суб’єктами господарювання у сфері управління відходами, що мають дозвіл на здійснення операцій з оброблення відходів та/або мають ліцензію на здійснення господарської діяльності з управління небезпечними відходами; беручи до уваги зберігання відходів у відповідності з санітарними нормами та технікою безпеки, їх сортування та передачу спеціалізованим підприємствам, а також допустимі об’єми утворення, можна зробити висновок про те, що вплив від утворення та поводження з відходами на навколишнє середовище буде допустимим; під час експлуатації міжпромислового газопроводу утворення відходів не передбачається; - вплив на рослинний та тваринний світ - під час будівництва при проведенні земляних робіт передбачається порушення рослинного покрову відведених земельних ділянок. Також передбачається вирубування дерев і чагарників відповідно до ст. 58, 62 Лісового кодексу України та згідно «Порядку вирубування дерев і чагарників та використання одержаної при цьому деревини у разі зміни цільового призначення земельних лісових ділянок або встановлення сервітуту з метою їх використання в цілях, не пов’язаних із веденням лісового господарства, та переведення земельних лісових ділянок до нелісових земель», затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 4 лютого 2023 р. № 105. Вплив на флору і фауну екологічно допустимий; під час експлуатації газопроводу - вплив на рослинний та тваринний світ відсутній; - вплив на соціальне середовище - об’єкт планованої діяльності не створює негативного впливу на соціальні умови життєдіяльності та здоров’я місцевого населення та несе позитивний аспект; забезпечення енергоресурсами населення і промисловості даного регіону, залучення інвестицій в економіку району; - вплив на техногенне середовище - відсутній; у межах планованої діяльності не передбачається знесення будинків та об’єктів інфраструктури; планована діяльність не буде викликати руйнівної дії на житлово-цивільні і промислові об’єкти; пам’ятки архітектури, історико- культурні об’єкти, зони рекреації та інші елементи техногенного середовища в зоні планованої діяльності відсутні.

щодо технічної альтернативи 2.

Впливи аналогічні альтернативі 1, окрім впливу на атмосферне повітря в частині викидів від двигунів обладнання та технології ГСБ по методу безтраншейних технологій під час переходу водних об’єктів.

щодо територіальної альтернативи 1.

Сфера, джерела та види можливого впливу на довкілля можливі в межах виділених земельних ділянок під провадження планованої діяльності.

щодо територіальної альтернативи 2.

Не розглядається через відсутність територіальної альтернативи 2.

  1. Належність планованої діяльності до першої чи другої категорії видів діяльності та об’єктів, які можуть мати значний вплив на довкілля та підлягають оцінці впливу на довкілля (зазначити відповідний пункт і частину статті 3 Закону України “Про оцінку впливу на довкілля”).

Друга категорія

11 Інші види діяльності Інші види діяльності: постійно діючі траси і треки для перегонів, тестові полігони для моторизованих транспортних засобів; майданчики для тестування (випробування) двигунів, турбін або реакторів площею 0,5 гектара і більше; шламонакопичувачі, хвостосховища; складування осаду, мулові поля площею 0,5 гектара і більше або на відстані не більш як 100 метрів до прибережних захисних смуг; склади і перевалочні бази металобрухту площею 0,5 гектара і більше або на відстані не більш як 100 метрів до прибережних захисних смуг; об’єкти оброблення відходів, що не є небезпечними, потужністю менше 100 тонн на добу; установки для поверхневої обробки речовин, предметів або продуктів з використанням органічних розчинників, зокрема для оздоблення, друку, покриття, знежирювання, гідроізолювання, калібрування, фарбування, очищення або насичування з витратою понад 150 кілограмів на годину або понад 200 тонн на рік; виробництво і переробка виробів на основі еластомерів; споруди для виробництва штучних мінеральних волокон, виробництво екструдованого пінополістиролу, утеплювачів, асфальтобетону; видобування піску і гравію, прокладання кабелів, трубопроводів та інших комунікацій на землях водного фонду; генетично- інженерна діяльність, введення в обіг та будь-яке використання генетично модифікованих організмів та продукції, виробленої з 'їх використанням (у відкритій системі); інтродукція чужорідних видів фауни та флори у довкілля; виробництво мікробіологічної продукції; виробництво, утилізація і знищення боєприпасів, ракетного палива та інших токсичних хімічних речовин;"

  1. Наявність підстав для здійснення оцінки транскордонного впливу на довкілля (в тому числі наявність значного негативного транскордонного впливу на довкілля та перелік держав, довкілля яких може зазнати значного негативного транскордонного впливу (зачеплених держав).

Підстав немає

  1. Планований обсяг досліджень та рівень деталізації інформації, що підлягає включенню до звіту з оцінки впливу на довкілля.

Планований обсяг досліджень та рівень деталізації інформації, що підлягає включенню до звіту з оцінки впливу на довкілля відповідає ст. 6 ЗУ «Про оцінку впливу на довкілля» та Додатку 4 Постанови КМУ від 13.12.2017 р. № 1026.

  1. Процедура оцінки впливу на довкілля та можливості для участі в ній громадськості.

Планована суб’єктом господарювання діяльність може мати значний вплив на довкілля і, отже, підлягає оцінці впливу на довкілля відповідно до Закону України “Про оцінку впливу на довкілля”. Оцінка впливу на довкілля - це процедура, що передбачає:

підготовку суб’єктом господарювання звіту з оцінки впливу на довкілля;

проведення громадського обговорення планованої діяльності;

аналіз уповноваженим органом звіту з оцінки впливу на довкілля, будь-якої додаткової інформації, яку надає суб’єкт господарювання, а також інформації, отриманої від громадськості під час громадського обговорення, під час здійснення процедури оцінки транскордонного впливу, іншої інформації;

надання уповноваженим органом мотивованого висновку з оцінки впливу на довкілля, що враховує результати аналізу, передбаченого абзацом п’ятим цього пункту;

врахування висновку з оцінки впливу на довкілля у рішенні про провадження планованої діяльності, зазначеного у пункті 14 цього повідомлення.

У висновку з оцінки впливу на довкілля уповноважений орган, виходячи з оцінки впливу на довкілля планованої діяльності, визначає допустимість чи обґрунтовує недопустимість провадження планованої діяльності та визначає екологічні умови її провадження.

Забороняється розпочинати провадження планованої діяльності без оцінки впливу на довкілля та отримання рішення про провадження планованої діяльності.

Процедура оцінки впливу на довкілля передбачає право і можливості громадськості для участі у такій процедурі, зокрема на стадії обговорення обсягу досліджень та рівня деталізації інформації, що підлягає включенню до звіту з оцінки впливу на довкілля, а також на стадії розгляду уповноваженим органом поданого суб’єктом господарювання звіту з оцінки впливу на довкілля.

На стадії громадського обговорення звіту з оцінки впливу на довкілля протягом щонайменше 25 робочих днів громадськості надається можливість надавати будь-які зауваження і пропозиції до звіту з оцінки впливу на довкілля та планованої діяльності, а також взяти участь у громадських слуханнях. Детальніше про процедуру громадського обговорення звіту з оцінки впливу на довкілля буде повідомлено в оголошенні про початок громадського обговорення.

У період воєнного стану в Україні громадські слухання проводяться у режимі відеоконференції, про що зазначається в оголошенні про початок громадського обговорення звіту з оцінки впливу на довкілля та у звіті про громадське обговорення.

  1. Громадське обговорення обсягу досліджень та рівня деталізації інформації, що підлягає включенню до звіту з оцінки впливу на довкілля.

Протягом 12 робочих днів з дня оприлюднення цього повідомлення на офіційному веб-сайті уповноваженого органу громадськість має право надати уповноваженому органу, зазначеному у пункті 15 цього повідомлення, зауваження і пропозиції до планованої діяльності, обсягу досліджень та рівня деталізації інформації, що підлягає включенню до звіту з оцінки впливу на довкілля.

Надаючи такі зауваженні і пропозиції, вкажіть реєстраційний номер справи про оцінку впливу на довкілля планованої діяльності в Єдиному реєстрі з оцінки впливу на довкілля (зазначений на першій сторінці цього повідомлення). Це значно спростить процес реєстрації та розгляду Ваших зауважень і пропозицій.

У разі отримання таких зауважень і пропозицій громадськості вони будуть розміщені в Єдиному реєстрі з оцінки впливу на довкілля та передані суб’єкту господарювання (протягом трьох робочих днів з дня їх отримання). Особи, що надають зауваження і пропозиції, своїм підписом засвідчують свою згоду на обробку їх персональних даних. Суб’єкт господарювання під час підготовки звіту з оцінки впливу на довкілля зобов’язаний врахувати повністю, врахувати частково або обґрунтовано відхилити зауваження і пропозиції громадськості, надані у процесі громадського обговорення обсягу досліджень та рівня деталізації інформації, що підлягає включенню до звіту з оцінки впливу на довкілля. Детальна інформація про це включається до звіту з оцінки впливу на довкілля.

  1. Рішення про провадження планованої діяльності.

Відповідно до законодавства рішенням про провадження даної планованої діяльності буде

Висновок з оцінки впливу на довкілля про допустимість провадження планованої діяльності,

(вид рішення відповідно до частини першої статті 11 Закону України “Про оцінку впливу на довкілля”)

що видається Міністерством захисту довкілля та природних ресурсів України.

(орган, до повноважень якого належить прийняття такого рішення)

  1. Усі зауваження і пропозиції громадськості до планованої діяльності, обсягу досліджень та рівня деталізації інформації, що підлягає включенню до звіту з оцінки впливу на довкілля, необхідно надсилати до

Міністерство захисту довкілля та природних ресурсів України , 03035, м. Київ, вул. Митрополита Василя Липківського, 35, OVD@mepr.gov.ua, тел. (044) 206-31-40, (044) 206-31-50, заступник директора департаменту - начальник відділу оцінки впливу на довкілля Департаменту екологічної оцінки - Грицак Олена Анатоліївна.

(найменування уповноваженого органу, поштова адреса, електронна адреса, номер телефону та контактна особа)

{Додаток 2 із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ № 824 від 14.09.2020}


« повернутися

Код для вставки на сайт

Створення нового проекту

Ви можете вказати варіанти відповідей для голосування, якщо це потрібно.

Додати файл
Додати файл
Додати файл
Додати файл
Увага! З метою недопущення маніпуляцій суспільною думкою редагування ТА ВИДАЛЕННЯ даного проекту після його збереження буде не можливим! Уважно ще раз перевірте текст на предмет помилок та змісту.

Онлайн-опитування: Чи зрозумілий для Вас у користуванні сайт громади?

Увага! З метою уникнення фальсифікацій Ви маєте підтвердити свій голос через E-Mail
Скасувати

Результати опитування

Дякуємо!

Ваш голос було зараховано

Авторизація в системі електронних петицій

Авторизація

УВАГА!

Шановні користувачі нашого сайту. В процесі авторизації будуть використані і опубліковані Ваші:

Прізвище, ім'я та по батькові, Email, а також регіон прописки.

Решта персональних даних не будуть зберігатися і не можуть бути використані без Вашого відома.

Погоджуюсь на передачу персональних даних