Громадські обговорення
Протокол № 6
засідання робочої групи з проведення громадського обговорення проєкту рішення «Про реорганізацію закладів загальної середньої освіти Великорублівської сільської ради»
Дата: 27.02.2024 р.
Присутні: 53 чол.
Відсутні члени робочої групи – 3
Запрошені: Наливайко О. М. – начальник відділу освіти, молоді і спорту Великорублівської сільської ради, Бондаренко Я. В. – юрист відділу освіти, молоді і спорту Великорублівської сільської ради, Кішкіна В. Ю. – головний спеціаліст відділу освіти, Прохонюк Н.О. - депутат сільської ради, Решітник С. М. – депутат сільської ради, Петрашенко Т. А. – депутат сільської ради, представники батьківського комітету, вчителі, батьки здобувачів освіти.
Склад робочої групи
Гриценко Ю. Д. – заступник сільського голови, голова робочої групи,
Мяло С. О. - директор Великорублівського ОЗЗСО І – ІІІ ступенів Великорублівської сільської ради, заступник голови робочої групи,
Суфан В. П. – вчитель Милорадівського ЗЗСО І – ІІІ ступенів Великорублівської сільської ради, секретар робочої групи.
Члени робочої групи:
Сіренко Ірина Петрівна – директор Козлівщинського ЗЗСО І –ІІ ступенів Великорублівської сільської ради.
Дрозд Раїса Володимирівна – представник батьківського комітету,
Ромашко Оксана Степанівна – представник батьківського комітету,
Мартинович Оксана Петрівна – представник батьківського комітету,
Довгопол Світлана Василівна – представник батьківського комітету,
Золотоус Тетяна Валеріївна – представник батьківського комітету.
План роботи
- Затвердження плану роботи робочої групи з проведення громадського обговорення проєкту рішення «Про реорганізацію закладів освіти Великорублівської сільської ради»
- Виступи: голови робочої групи, заступника, членів ( за бажанням) представників батьківського комітету, депутатів, учнівського самоврядування, доповідь начальника відділу освіти молоді і спорту.
- Винесення на розгляд та обговорення проєкту рішення «Про реорганізацію закладів освіти Великорублівської сільської ради» та затвердження плану перспективної мережі закладів загальної середньої освіти Великорублівської сільської ради станом на 28 вересня 2024 року.
- Обговорення, внесення змін, пропозицій та доповнень до проєкту.
- Затвердження плану оптимізації мережі закладів освіти та ухвалення рішення.
Виступили:
- Мяло С. О. – директор Великорублівського ОЗЗСО І - ІІІ ступенів, заступник голови робочої групи, довела до відома всіх присутніх план оптимізації закладів освіти до 28 вересня 2024 року, а також наголосила на тому, що молоді сім’ї виїздять з території громади, бо не вистачає позашкілля для гармонійного розвитку здобувачів освіти.
- Гриценко Ю. Д. – заступник голови Великорублівської сільської ради, довів до відома присутніх інформацію отриману в результаті роботи виїзних засідань робочої групи та спілкування з представниками адміністрації, батьківського комітету, та педагогічних колективів закладів загальної середньої освіти Великорублівської ТГ.
- Прохонюк Н. О. – депутат Великорублівської сільської ради, у своєму виступі зазначила, що держава відповідно до Закону України «Про загальну середню освіту», вирішення питання реорганізації закладів освіти поклала на органи місцевого самоврядування і тому потрібно приймати рішення, щодо реорганізації, яке б складне воно не було.
- Сіренко І. П. – директор Козлівщинського ЗЗСО І – ІІ ступенів, член робочої групи у своєму виступі зазначила, що у Козлівщинському ЗЗСО І – ІІ ст., на сьогоднішній день у середніх класах навчається більше 25 учнів, але якщо додати вихованців дитячого садочку то буде більше і заклад зможе функціонуватиме, як гімназія після 1 вересня 2024 року. По завершенню 2023 – 2024 н. р., у 5 – 9 класах залишиться лише 22 учні і держава не надаватиме освітньої субвенції для фінансування навчання цих дітей. Фінансування навчання цих дітей може бути покладене на бюджет Великорублівської сільської ради. Важливим є також збереження у задовільному стані приміщень їдальні та спортзалу.
- Смертюк Ю. В. – представник батьківського комітету, підтримала попередню виступаючу і зазначила, що ЗДО «Маячок» та Козлівщинський ЗЗСО І – ІІ ступенів, знаходяться в одному приміщенні і доцільно було би об’єднати та зберегти ці два заклади освіти і відтермінувати процес реорганізації Козлівщинського ЗЗСО І – ІІ ступенів у початкову школу.
- Дрозд Р. В. представник батьківського комітету, член робочої групи, зазначила, що зараз складний час, бо ми живемо в період російської агресії щодо України. Потрібно звернутися з відкритим листом до обласного департаменту освіти і науки та інших органів центральної влади, щодо відтермінування процесу реорганізації освітніх закладів зважаючи на форс мажорні обставини та війну в Україні.
- Решітник С. М. – депутат та секретар Великорублівської сільської ради, у своєму виступі, зазначила, що на сьогоднішній день здобувачі освіти, що завершують здобуття базової освіти є достатньо дорослими та здатні свідомо обрати свій професійний та життєвий шлях.
- Штельман В. О. – представник батьківського комітету, у своєму виступі зазначила, що є велика кількість здобувачів базової освіти, яким ще доволі важко адаптуватися у великому місті та ще і в період військових дій. Важливо, дати дітям можливість, отримати повну загальну середню освіту за територіальною приналежністю.
- Усатенко Н. І. – голова ПК працівників освіти і науки Великорублівської територіальної громади, зазначила, що відповідно до закону України «Про загальну середню освіту» необхідно обов’язково надати робочі місця працівникам тих закладів освіти де реорганізація відбуватиметься з 1 вересня 2024 року.
10)Позднякова Л.Л. – представник батьківського комітету, у своєму виступі відмітила, що здобувачі освіти, які закінчили 9 класів ще не являються повноцінною пси логічно сформованою особистістю і в місті на них очікує багато небезпек перш за все пов’язаних з воєнним станом.
11)Наливайко О. М. – начальник відділу освіти, молоді і спорту свій виступ розпочала з того, що відповідно до Закону України «Про загальну середню освіту» до 28 вересня 2024 року має бути сформована оптимальна мережа закладів загальної середньої освіти Великорублівської сільської ради. Відповідно до закону та рішення 34 сесії 8-го скликання від 14.04.2023р №ХХХІV – 03 розпочато процес обговорення проекту рішення «ПРО РЕОРГАНІЗАЦІЇ ЗАКЛАДІВ ЗАГАЛЬНОЇ СЕРЕДНЬОЇ ОСВІТИ НА ТЕРИТОРІЇ ВЕЛИКОРУБЛІВСЬКОЇ СІЛЬСЬКОЇ РАДИ», яке триватиме не менше 1 року, а саме до 14.04.2024 року.
Робочою групою було вироблено поданий нижче план проєкту «Оптимізації мережі закладів освіти Великорублівської сільської ради на 2023 – 2027 рік. ( додаток № 1).
Станом на 27 лютого на території Великорублівської територіальної громади функціонує 2 - заклади загальної середньої освіти І-ІІІ ступенів; 2 – заклади І-ІІ ступенів з них 1 філія, 1– заклад І ступеня (філія), у них навчається 426 учнів.
Згідно із новим законодавством заклади середньої освіти більше не матимуть позначок ступенів. Натомість з’являться нові терміни: “початкова школа”, “гімназія”, “ліцей”.
Відповідно до вимог Закону необхідно провести зміну типу та назв закладів середньої освіти Великорублівської сільської ради.
Щодо шкіл у сільській місцевості – реорганізація, зміна типу, ліквідація закладу загальної середньої освіти можлива тільки після громадського обговорення яке у нас розпочалося за рішенням 34 сесії 8-го скликання від 14.04.2023р №ХХХІV -03.
Громадські обговорення (громадські слухання) щодо реорганізації закладів загальної середньої освіти Великорублівської сільської ради розпочалися 14.04.2023 року. Інформація щодо громадських обговорень висвітлена на офіційному сайті Відділу освіти, молоді і спорту Великорублівської сільської ради.
Місцезнаходження та адреса електронної пошти, номер телефону організатора громадського обговорення, за якими можна отримати консультації з питання, що винесено на громадське обговорення:
Відділ освіти, молоді і спорту Великорублівської сільської ради
Адреса: вул. Центральна, 36 с. Велика Рублівка, Полтавського району Полтавської області, 38623
тел. +38(05350)94246; E-mail: velrublivkaosvita@gmail.com,
Пропозиції (зауваження) учасників громадського обговорення приймаються у письмовій формі, можна надсилати електронною поштою по 14.04.2024 року
Дану інформацію на офіційному сайті станом на 27 лютого переглянуло 142 особи пропозицій та зауважень не надходило.
З 2020 року діє Закон України «Про повну загальну середню освіту», що передбачає обов’язкове реформування системи загальної середньої освіти в Україні. Визначено типи закладів освіти, що забезпечуватимуть здобуття повної загальної середньої освіти на певному рівні: початкова школа, що даватиме таку освіту, гімназія – базову середню; ліцей – профільну середню.
Відповідно до цього Відділом освіти, молоді і спорту Великорублівської сільської ради розроблений Перспективний план оптимізації мережі закладів середньої освіти на 2024–2027 роки з реалізацією в кілька етапів і повним виконанням до 2027 року.
До 2027 року заклади загальної середньої освіти повинні бути реформовані, як того вимагає закон. Невиконання його позбавить школи державного фінансування. (У деяких областях України реформування вже завершено по Полтавській області із 580 закладів ЗЗСО не реформовано 123)
Нормативне забезпечення:
Відповідно до пункту 30 частини 1 статті 26, статті 60 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», статті 78 Господарського кодексу України, пункту 3 Прикінцевих та перехідних положень Закону України «Про внесення змін до деяких законів України щодо впорядкування окремих питань організації та діяльності органів місцевого самоврядування і районних державних адміністрацій», Законів України «Про освіту», «Про повну загальну середню освіту», до Закону України “Про повну загальну середню освіту” від 18 березня 2020 року, не вживаються терміни «І ступінь» чи «І-ІІ», «І-ІІІ ступені». Натомість Закон містить терміни “початкова школа”, “гімназія”, “ліцей”.
Зокрема, Стаття 32 про «Утворення, реорганізація, ліквідація та перепрофілювання закладу загальної середньої освіти» говорить:
1. Рішення про утворення, реорганізацію, ліквідацію чи перепрофілювання (зміну типу) закладу загальної середньої освіти приймає його засновник (засновники).
2. Мережа закладів загальної середньої освіти формується відповідно до законодавства з урахуванням соціально-економічної та демографічної ситуації, а також відповідно до наповнюваності шкіл , динаміки мережі, матеріально-технічної бази, потенціалу, якості навчальної діяльності, кадрового забезпечення, обсяг коштів освітньої субвенції.
Так відповідно до п.6 Порядку та умов надання освітньої субвенції, яка спрямовується на оплату праці педагогічним працівникам не допускається фінансування закладів загальної середньої освіти (гімназій) у яких менше 25 учнів та відсутні класи та їх наповнення.
3. Рішення про утворення комунальних початкових шкіл, гімназій як окремих юридичних осіб, їх реорганізацію, ліквідацію чи перепрофілювання (зміну типу), приймають районні, міські, сільські, селищні ради.
4. Рішення про утворення початкової школи як структурного підрозділу у складі гімназії, його реорганізацію, ліквідацію чи перепрофілювання (зміну типу) приймає (приймають) засновник (засновники) такого закладу освіти. Під час утворення закладу загальної середньої освіти засновник зобов’язаний враховувати вимоги ліцензійних умов провадження освітньої діяльності у сфері загальної середньої освіти. У разі реорганізації чи ліквідації закладу загальної середньої освіти засновник зобов’язаний забезпечити учням можливість продовжити здобуття загальної середньої освіти на відповідному рівні освіти. Реорганізація і ліквідація закладів загальної середньої освіти у сільській місцевості допускаються лише після громадського обговорення проєкту, відповідного рішення засновника.
Стаття 35. Типи закладів освіти, що забезпечують здобуття повної загальної середньої освіти:
1. Здобуття повної загальної середньої освіти на певному рівні забезпечують: початкова школа, що забезпечує здобуття початкової освіти; гімназія, що забезпечує здобуття базової середньої освіти; ліцей, що забезпечує здобуття профільної середньої освіти.
Конституція України (ст. 143) Територіальні громади села, селища, міста безпосередньо або через утворені ними органи місцевого самоврядування утворюють, реорганізовують та ліквідовують комунальні підприємства, організації і установи, а також здійснюють контроль за їх діяльністю, вирішують інші питання місцевого значення, віднесені законом до їхньої компетенції.
Закон України «Про місцеве самоврядування в Україні» (ст. 26) «Реорганізація або ліквідація навчальних закладів комунальної форми власності здійснюється за рішенням місцевої ради».
Закон України «Про освіту» набрав чинності 28 вересня 2017 року. Згідно з підпунктом 13 пункту 3 розділу ХІІ «Прикінцеві та перехідні положення» Закону переоформлення установчих документів закладів освіти з метою приведення їх у відповідність із Законом здійснюється протягом п'яти років з дня набрання чинності Законом.
Відповідно до пункту 5 цього ж розділу Закону засновникам закладів освіти рекомендовано протягом п’яти років привести установчі документи закладів освіти у відповідність із Законом. Таким чином установчі документи, зокрема статути закладів загальної середньої освіти, мають бути переоформлені до 28 вересня 2022 року. Закон України №4629-1 від 15.07.2021 року «Про внесення змін до деяких законів України щодо вдосконалення механізмів формування мережі ліцеїв для запровадження якісної профільної середньої освіти»
У статті 32 Закону України «Про повну загальну середню освіту» частину першу абзац 5,6 викласти у такій редакції:
Для започаткування та проведення освітньої діяльності комунального ліцею засновник має забезпечити відповідність такого закладу освіти вимогам, що зазначені цим Законом, положенням про ліцей та ліцензійними умовами, у тому числі щодо: функціонування не менше двох класів за трьома профілями навчання на рівні профільної середньої освіти (протягом 10-12 років навчання). Рішення про утворення початкової школи, як структурного підрозділу у складі гімназії, його реорганізацію, ліквідацію, чи перепрофілювання приймає засновник такого закладу.
Абзац другий частини другої Закону України «Про повну загальну середню освіту» викласти у такій редакції: «Реорганізація, зміна типу, ліквідація закладу загальної середньої освіти у сільській місцевості допускається лише після громадського обговорення, який оприлюднюється не менше ніж за один рік до прийняття відповідного рішення». Кабінет Міністрів України затвердив Положення про ліцей, яке врегульовує основні засади діяльності ліцеїв як закладів загальної середньої освіти. Відповідне рішення було ухвалено 11 жовтня 2021 року під час засідання Уряду. Згідно з Положенням, ліцей є закладом загальної середньої освіти, що забезпечує здобуття профільної середньої освіти. Водночас для забезпечення доступності, у тому числі територіальної, повної загальної середньої освіти та у випадковості, обумовленої особливостями формування та утримання мережі закладів освіти відповідної адміністративно територіальної одиниці, ліцей згідно з рішенням його засновника може забезпечувати здобуття початкової освіти, базової середньої освіти. Ліцеї можуть бути утворені та здійснювати освітню діяльність за умови дотримання вимог Закону, ліцензійних умов та положення про ліцей, затвердженого Кабінетом Міністрів України.
Ухвалили: Робочою групою рекомендовано подати на сесію Великорублівської сільськї ради поданий нижче план проєкту «Оптимізації мережі закладів освіти Великорублівської сільської ради на 2023-2027 рік. ( дод. №1)
Голова робочої групи Ю. Д. Гриценко
Секретар робочої групи В. П. Суфан
ДОВІДКА
Відділу освіти, молоді і спорту Великорублівської сільської ради
ДО ЗАСІДАННЯ РОБОЧОЇ ГРУПИ
З ПРОВЕДЕННЯ ГРОМАДСЬКИХ ОБГОВОРЕНЬ «ПРО РЕОРГАНІЗАЦІЇ ЗАКЛАДІВ ЗАГАЛЬНОЇ СЕРЕДНЬОЇ ОСВІТИ НА ТЕРИТОРІЇ ВЕЛИКОРУБЛІВСЬКОЇ СІЛЬСЬКОЇ РАДИ»
рішення 34 сесії 8-го скликання
від 14.04.2023р №ХХХІV -03
Станом на 27 лютого на території Великорублівської територіальної громади функціонує 2 - заклади загальної середньої освіти І-ІІІ ступенів; 2 – заклади І-ІІ ступенів з них 1 філія, 1– заклад І ступеня (філія), у них навчається 426 учнів.
Згідно із новим законодавством заклади середньої освіти більше не матимуть позначок ступенів. Натомість з’являться нові терміни: “початкова школа”, “гімназія”, “ліцей”.
Відповідно до вимог Закону необхідно провести зміну типу та назв закладів середньої освіти Великорублівської сільської ради.
Щодо шкіл у сільській місцевості – реорганізація, зміна типу, ліквідація закладу загальної середньої освіти можлива тільки після громадського обговорення яке у нас розпочалося за рішенням 34 сесії 8-го скликання від 14.04.2023р №ХХХІV -03.
Громадські обговорення (громадські слухання) щодо реорганізації закладів загальної середньої освіти Великорублівської сільської ради розпочалися 14.04.2023 року. Інформація щодо громадських обговорень висвітлена на офіційному сайті Відділу освіти, молоді і спорту Великорублівської сільської ради.
Місцезнаходження та адреса електронної пошти, номер телефону організатора громадського обговорення, за якими можна отримати консультації з питання, що винесено на громадське обговорення:
Відділ освіти, молоді і спорту Великорублівської сільської ради
Адреса: вул. Центральна, 36 с. Велика Рублівка, Полтавського району Полтавської області, 38623
тел. +38(05350)94246; E-mail: velrublivkaosvita@gmail.com,
Пропозиції (зауваження) учасників громадського обговорення приймаються у письмовій формі, можна надсилати електронною поштою по 14.04.2024 року
Дану інформацію на офіційному сайті станом на 27 лютого переглянуло 142 особи пропозицій та зауважень не надходило.
З 2020 року діє Закон України «Про повну загальну середню освіту», що передбачає обов’язкове реформування системи загальної середньої освіти в Україні. Визначено типи закладів освіти, що забезпечуватимуть здобуття повної загальної середньої освіти на певному рівні: початкова школа, що даватиме таку освіту, гімназія – базову середню; ліцей – профільну середню.
Відповідно до цього Відділом освіти, молоді і спорту Великорублівської сільської ради розроблений Перспективний план оптимізації мережі закладів середньої освіти на 2024–2027 роки з реалізацією в кілька етапів і повним виконанням до 2027 року.
До 2027 року заклади загальної середньої освіти повинні бути реформовані, як того вимагає закон. Невиконання його позбавить школи державного фінансування. (У деяких областях України реформування вже завершено по Полтавській області із 580 закладів ЗЗСО не реформовано 123)
Нормативне забезпечення:
Відповідно до пункту 30 частини 1 статті 26, статті 60 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», статті 78 Господарського кодексу України, пункту 3 Прикінцевих та перехідних положень Закону України «Про внесення змін до деяких законів України щодо впорядкування окремих питань організації та діяльності органів місцевого самоврядування і районних державних адміністрацій», Законів України «Про освіту», «Про повну загальну середню освіту», до Закону України “Про повну загальну середню освіту” від 18 березня 2020 року, не вживаються терміни «І ступінь» чи «І-ІІ», «І-ІІІ ступені». Натомість Закон містить терміни “початкова школа”, “гімназія”, “ліцей”.
Зокрема, Стаття 32 про «Утворення, реорганізація, ліквідація та перепрофілювання закладу загальної середньої освіти» говорить:
1. Рішення про утворення, реорганізацію, ліквідацію чи перепрофілювання (зміну типу) закладу загальної середньої освіти приймає його засновник (засновники).
2. Мережа закладів загальної середньої освіти формується відповідно до законодавства з урахуванням соціально-економічної та демографічної ситуації, а також відповідно до наповнюваності шкіл , динаміки мережі, матеріально-технічної бази, потенціалу, якості навчальної діяльності, кадрового забезпечення, обсяг коштів освітньої субвенції.
Так відповідно до п.6 Порядку та умов надання освітньої субвенції, яка спрямовується на оплату праці педагогічним працівникам не допускається фінансування закладів загальної середньої освіти (гімназій) у яких менше 25 учнів та відсутні класи та їх наповнення.
3. Рішення про утворення комунальних початкових шкіл, гімназій як окремих юридичних осіб, їх реорганізацію, ліквідацію чи перепрофілювання (зміну типу), приймають районні, міські, сільські, селищні ради.
4. Рішення про утворення початкової школи як структурного підрозділу у складі гімназії, його реорганізацію, ліквідацію чи перепрофілювання (зміну типу) приймає (приймають) засновник (засновники) такого закладу освіти. Під час утворення закладу загальної середньої освіти засновник зобов’язаний враховувати вимоги ліцензійних умов провадження освітньої діяльності у сфері загальної середньої освіти. У разі реорганізації чи ліквідації закладу загальної середньої освіти засновник зобов’язаний забезпечити учням можливість продовжити здобуття загальної середньої освіти на відповідному рівні освіти. Реорганізація і ліквідація закладів загальної середньої освіти у сільській місцевості допускаються лише після громадського обговорення проєкту, відповідного рішення засновника.
Стаття 35. Типи закладів освіти, що забезпечують здобуття повної загальної середньої освіти:
1. Здобуття повної загальної середньої освіти на певному рівні забезпечують: початкова школа, що забезпечує здобуття початкової освіти; гімназія, що забезпечує здобуття базової середньої освіти; ліцей, що забезпечує здобуття профільної середньої освіти.
Конституція України (ст. 143) Територіальні громади села, селища, міста безпосередньо або через утворені ними органи місцевого самоврядування утворюють, реорганізовують та ліквідовують комунальні підприємства, організації і установи, а також здійснюють контроль за їх діяльністю, вирішують інші питання місцевого значення, віднесені законом до їхньої компетенції.
Закон України «Про місцеве самоврядування в Україні» (ст. 26) «Реорганізація або ліквідація навчальних закладів комунальної форми власності здійснюється за рішенням місцевої ради».
Закон України «Про освіту» набрав чинності 28 вересня 2017 року. Згідно з підпунктом 13 пункту 3 розділу ХІІ «Прикінцеві та перехідні положення» Закону переоформлення установчих документів закладів освіти з метою приведення їх у відповідність із Законом здійснюється протягом п'яти років з дня набрання чинності Законом.
Відповідно до пункту 5 цього ж розділу Закону засновникам закладів освіти рекомендовано протягом п’яти років привести установчі документи закладів освіти у відповідність із Законом. Таким чином установчі документи, зокрема статути закладів загальної середньої освіти, мають бути переоформлені до 28 вересня 2022 року. Закон України №4629-1 від 15.07.2021 року «Про внесення змін до деяких законів України щодо вдосконалення механізмів формування мережі ліцеїв для запровадження якісної профільної середньої освіти»
- У статті 32 Закону України «Про повну загальну середню освіту» частину першу абзац 5,6 викласти у такій редакції:
Для започаткування та проведення освітньої діяльності комунального ліцею засновник має забезпечити відповідність такого закладу освіти вимогам, що зазначені цим Законом, положенням про ліцей та ліцензійними умовами, у тому числі щодо: функціонування не менше двох класів за трьома профілями навчання на рівні профільної середньої освіти (протягом 10-12 років навчання). Рішення про утворення початкової школи, як структурного підрозділу у складі гімназії, його реорганізацію, ліквідацію, чи перепрофілювання приймає засновник такого закладу.
Абзац другий частини другої Закону України «Про повну загальну середню освіту» викласти у такій редакції: «Реорганізація, зміна типу, ліквідація закладу загальної середньої освіти у сільській місцевості допускається лише після громадського обговорення, який оприлюднюється не менше ніж за один рік до прийняття відповідного рішення». Кабінет Міністрів України затвердив Положення про ліцей, яке врегульовує основні засади діяльності ліцеїв як закладів загальної середньої освіти. Відповідне рішення було ухвалено 11 жовтня 2021 року під час засідання Уряду. Згідно з Положенням, ліцей є закладом загальної середньої освіти, що забезпечує здобуття профільної середньої освіти. Водночас для забезпечення доступності, у тому числі територіальної, повної загальної середньої освіти та у випадковості, обумовленої особливостями формування та утримання мережі закладів освіти відповідної адміністративно територіальної одиниці, ліцей згідно з рішенням його засновника може забезпечувати здобуття початкової освіти, базової середньої освіти. Ліцеї можуть бути утворені та здійснювати освітню діяльність за умови дотримання вимог Закону, ліцензійних умов та положення про ліцей, затвердженого Кабінетом Міністрів України.
Коментарі:
Ваш коментар може бути першим :)